شعر: گزیده ی«از من کوچ نکن»...مینا آقازاده
الهه ی الهام
انجمن ادبی

 « از من کوچ نکن»

 

 

هوای شهر احساست چه سرد است

در آنجا هر بهارش رنگ زرد است

بلور خاطراتم را شکستی

کجا گفتند این رفتار مرد است؟!

...

 

تَرَک می بارد از سقف نگاهت

گناهی لانه کرده در نگاهت

شنیدم شهر گندم رفته ای تو

خدا باشد فقط پشت و پناهت

...

 

... مثل یک دیوانه تنها مانده ام

در هجوم آدمکها مانده ام

دیگر از تکرار بودن خسته ام

از گرفتاری این « من» خسته ام

دیگر از شهر تو هجرت می کنم

با گناهی تازه بیعت می کنم...

...

 

پرستوی من!

همیشه برایت بهار می مانم

از من کوچ نکن!

...

 

بار دیگر می روم شهری

که تن پوش تمام مردمانش سادگی است

آسمان، آبی

مربانی، پر دوام

سبزه ها سبزترین سهم زمین

کوچه ها خالی ز جا پای ریا

سفره ها سرشار از نور خدا

می روم آنجا که معنای قفس آزادگیست

و مرام کوه هم افتادگیست

بار دیگر می روم

شهری که آنجا

زندگی، زندگی، زندگیست...

...

 

حسّ حوّایی من هربار که گل می کند

با غروب هر گناهی نذر گندم می کنم

...

 

دل من چه خرد سال است!

ساده می نگرد

ساده می خندد

ساده می پوشد،

دل من از تبار دیوارهای کاهگلی است

                               ساده می افتد

                               ساده می شکند

                               ساده می میرد

دل من تنها؛

           سخت می گرید!!!

...

 

اندوه دار من!

راه چشمانت را که گم می کنم

از بیراهه ی «حرفها» وارد نشو

من و تو را واژه سیراب نمی کند

بیا رو در روی هم

به نیت یکی شدن،

                 خسته شویم!

...

 

بیا سکوت را نشکنیم

که با تحرک تلخ لبهامان

همه چیز خراب تر می شود...

...

 

نطفه ی عشق تو را

در نیمه راه سقط می کنم

تو بزرگ شوی چه می شوی؟

...

 

چشم هایم را پاک نکن یلدا

دیرگاهیست باران

               بی بهار

بر شاخه های مژگانم شکوفه می کند

...

 

آی کمک!

...چتر!

ابر دردها خیسم کرد.

...

 

و آیا هرگز

پا به باکرگی کسی خواهم گذاشت؟؟؟

...و این « نه» بزرگ

همیشه مرا

آزاری شیرین می دهد.

...

 

شاعری بساط شعر خود را چید:

« قافیه و وزن و ردیف»

شعرش ته کشید

کوله بارش را بست اما،

در مسیر چشم تو باز شاعر شد...

...

 

تو گناهی ساده هستی

و من

معصومانه به تو مُرتکبم...

شاعر: مینا آقازاده

مجموعه شعر:از من کوچ نکن

گزینش: حسن سلمانی



نظرات شما عزیزان:

نيما
ساعت7:34---18 فروردين 1394
درود و سپاس

فخرالدین احمدی سوادکوهی
ساعت13:41---25 خرداد 1393
درود خانم آقازاده
امیدوارم خوب باشید. شعرهات را دنبال می کنی. خیلی خوب است و نمی دانم چرا کارهای تازه ترتان را انتشار نمی دهید؟
محموعه دوم چاپ کردید یانه تهیه کنیم؟ شما اینقدر بی معرفت شدید حتی جواب سلام آدم را هم نمی دهید. چه برسد به اینکه کتاب با امضاء شما باد.
بهر رو از اینکه زنده اید وزندگی می کنید تا بنویسید خرسندم.
به من سر بزن تو وبم


مینا آقازاده
ساعت2:12---3 آبان 1392
سلام آقای سلمانی عزیز
از گزینش زیبای حضرتعالی سپاسگزارم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 19 دی 1391برچسب:, :: 12:28 :: نويسنده : حسن سلمانی

آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الهه ی الهام و آدرس elaheelham.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان